czwartek, 28 maja 2015

Obs za obs, kom za kom, czyli cytaty, ask.fm i światełko w tunelu

W dzisiejszym wpisie powracam do klimatów z wpisu Obs za obs, kom za kom, czyli załamuję ręce. Otóż co jakiś czas trafiam takie kwiatki, że aż szkoda nie przytoczyć przykładów i cytatów :)

"obserwacja = obserwacja i komentarz
komentarz = dwa komentarze
obs + komentarz = obserwacja i trzy komentarze"

Przyjrzałam się blogowi, którego autorka umieściła powyższy cytat na FB i nieźle się zdziwiłam. Wygląd bloga dość modny i profesjonalny. Aż 10 wpisów niestety. Potencjał jest, bo widać to po wyglądzie bloga, ale propozycja wymiany obserwacji i komentarzy jest moim zdaniem żenująca. Wygląda to jak jakiś niepoważny cennik. Ludzie! Bądźcie poważni! Jest wiele sposobów na znalezienie nowych czytelników, na zachęcanie ich do komentowania. Nie idźcie na łatwiznę i nie szukajcie fikcyjnych czytelników, którzy będą widnieć w gadżecie obok posta. O wiele więcej satysfakcji sprawia garstka wiernych czytelników, z których wielu się nigdy nie ujawni. 

Ciąg dalszy cytatów z moimi komentarzami

 "szczery kom za szczery kom"
[czy aby na pewno szczery?]

"ktoś chętny na obs za obs?"

" Kom za kom? Obs za obs? Podawać swoje blogi (i nie oszukiwać!!)" 
[pewnie ktoś już oszukał...]

"obs/obs kom/kom
odwiedze kazdy zostawiony link"
[oryginalna pisownia; nie ma to jak błędy ortograficzne]

  "WSZYSCY zostawcie linki do siebie, mam troszkę wolnego czasu, a szukam ciekawych nowych blogów.
Odwiedzam wszystkich komentujących na blogu i u nich zostawiam po kilka komentarzy
jeśli ktoś chętny na obs/obs to dać znać" 
[to już rozumiem co tak bardzo zajmuje blogerów - masowe pisanie komentarzy; pewnie dlatego nie mają czasu na pisanie wartościowych tekstów i rozwijanie bloga...]

 "kom/kom obs/obs
Zacznij!
Podawajcie blogi w kom postaram sie skomentowac, ale liczę na rewanżz waszej strony"

 "Podawajcie blogi
* jasne przejrzyste
* z dobrą jakością zdjęć
* minimum 100 obs"
[to już mnie rozwaliło ^^ to teraz dobre i przydatne blogi będzie się oceniać po ilości obserwatorów?]

"PILNIE POTRZEBUJĘ 4 NOWYCH OBSERWATORÓW!!
CHODZI O OBS/OBS!
KTOŚ CHĘTNY?
(piszcie ,,ja chętny/na'' w komentarzach z linkiem do waszego bloga)"
[tutaj mamy formę ogłoszenia]

 "Wbijamy i komentujemy! Brakuje mi 60 odsłon"
[to coś nowego, rzadko widzę błaganie o odsłony]

"Szukam blogów do 200 obserwacji!"

 "Zapraszamy wszystkich od 0 do 2000 obserwatorów. Po kolei każdy blog, zaznazamy jako follower + komentarz. Info. Zostawaimy w komentarzu. Czas do 19!"
[powoli zaskakuje mnie pomysłowość ludzi ^^]

"Ktoś chętny na OBS/OBS lub KOM/KOM?
Jesli tak to zaobserwuj i wpisz JUŻ w komentarzu, podając link do swojego bloga,a niezwłocznie się odwdzięczę.
Na blogi które dodacie bez "JUZ" NIE WEJDE!!!!!!"
[przypomina mi to reklamę z wysyłaniem smsów]
 

Czasem trafiam na bardziej zawoalowane teksty. Prośby wyglądają bardziej prawdziwie, jednak wewnętrznie czuję w tym chęć zysku. Dla mnie to zły znak.


"podawajcie swoje blogi", "skomentuję wasze blogi"
[ale że co? tak zupełnie za darmo?]

 "zapraszam do mnie, za komentarze i obserwację się odwdzięczam"



Niektórzy z Was mogą pamiętać, że jakiś czas temu miałam konto na Ask.fm. Zrezygnowałam z niego bardzo szybko, po tym jak zaczęłam otrzymywać mnóstwo wiadomości z proszeniem o polubienie lub zadanie pytania. Ogólnie to ta sama bajka jak na blogach i FB. Zalewa Was spam i nieważne, że wyraźnie i kilka razy piszecie, że nie życzycie sobie tego typu wiadomości. Dostajecie je ponownie i od tych samych osób. No ile można powtarzać !!



Czasem jednak można trafić na ludzi, którzy podzielają moje zdanie. Wywiązuje się wtedy wymiana myśli, fajna dyskusja. Tu fragment - na szaro wypowiedzi pewnego Pana, na biało ja.

"Nie męczy Cię, że community blogerskie w większości polega na braku wiary w to co się pisze i sztucznym napędzaniu sobie wyświetleń? Tak bardzo szkoda, że w lawinie "obs za obs" czy innego "szczerego komentarza", giną blogi wartościowe pisane z pasją i sercem. Więc czekając na burze i inne "szczere kom", zapraszam do opisu "blogerskiego karate"! Totalnie nie "obs za obs" i nie "szczery kom, za szczery kom", ale jak masz jakiś post, z którego jesteś dumny, piszesz o swojej pasji i wiesz, że przelewasz to na swoje posty, jeśli piszesz ironicznie i prześmiewczo. Zostaw jakiś link:) Chętnie poczytam coś napisanego, dla siebie nie dla sztucznego generowania obserwacji i kliknięć!"

"Świetny tekst powyżej i świetny wpis :) Może w końcu do niektórych w tej grupie dotrze, że obs i kom jest niewiele warte. Ja to zwykle określam jako "żebranie" lub "spam"

"Niezmiennie mam, nadzieję, że uda się pokazać ludziom, że pisanie bloga to sztuka i pasja. Sam nie jestem jakimś wielkim "blogerem" i szczerze? Nie zależy mi na tym(chociaż byłoby to miłe:) ), jednak czuje to i jestem pewny, że "OBS za OBS" to dno. To wielki brak wiary w swoje umiejętności, a co gorsze wielki sztuczny generator kliknięć, który odbije się banem konta AdSense. Może tak trochę wiary w siebie, trochę pracy i trochę serca w pisanie bloga?"

"Takie sztuczne generowanie czytelników wcale nie sprawia prawdziwej satysfakcji. Powoduje tylko jeszcze bardziej przedmiotowe traktowanie czytelników, traktowanie ich jako liczby. Nie ma więzi między autorem bloga i czytelnikami. Autor przestaje się starać, mniej skupia się na treści wpisów."

"Wrzuca 2 zdania, 4 zdjęcia i "liczy hajs" :)"

"Pewnie najczęściej chodzi o tę kasę :) i o sponsorów i darmowe produkty."

"HEJ BLOGERZY!!! Gdzie moja burza?:< Tak bardzo czekam, na wrzaski, na krzyki! (zauważyliście ten cud?:) wpis inny niż obs za obs utrzymuje się gdzieś na górze zamiast spaść na sam dół! ) SZOK! Szkoda, że nie rozumiem tych HASZTAGÓW bo bym teraz z nimi zaszalał :)"
 
"O proszę ^^ Rzeczywiście jest wysoko ^^ Proponuję akcję "Stop!!! obs za obs, kom za kom!"

"Tak tego nie zatrzymasz. Do "blogowych ninja" ze szkoły "szczerych komentarzy", po prostu musi przyjść informacja bana na AdSense. Chociaż nie mam zamiaru poddać się w uświadamianiu, że to pisanie z pasją i miłością oraz kontakt z czytelnikiem, dają pieniądze i sławę. No i tworzą piękne community, w któer nadal wierzę:)e"

"No nic:) Post po raz kolejny utonął pod nieziemskimi "OBS za OBS":<
  
 
Dyskusja (w zasadzie to tylko jej fragment) pochodzi z pewnej grupy blogowej na FB. Nawiązałam potem z tym Panem bardzo fajną rozmowę w kilku różnych miejscach (FB i blogi). Już choćby to doświadczenie pisania szczerze i całym sercem, wyrażanie prawdziwych opinii, pokazuje, że w ten sposób można zyskać wiernych czytelników, nawiązać trwalsze kontakty z innymi ludźmi, wymieniać się doświadczeniami, a nawet pisać o czymkolwiek. Grunt to szczerość, pisanie od siebie, także pisanie dla innych i pasja. A nie jest trudno rozróżnić prawdziwe, szczere blogi od tych pisanych na siłę lub z powodu pewnych korzyści.

Zachęcam do zapoznania się z poniższym wpisem, który jest związany z tematem mojego postu. To z tym Panem nawiązałam miłą rozmowę i mam nadzieję, że trwałą :)

3 komentarze:

  1. Przerażające ale prawdziwe.
    Dlatego zrezygnowałam z fb i mam święty spokój od spam.
    Choć przyznam walczę jeszcze z innym spamem ale już prawie go się pozbyłam.
    Nie warto zajmować czas na p[portale społeczne nic nie w noszą w życie - pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W kwestii portali mam nieco inne zdanie. Gdyby nie fb nie odnowiłabym znajomości z długo niewidzianą koleżanką a co za tym idzie nie uczestniczyłabym w organizowanych przez nią warsztatach i nie nauczyłabym się tego co już umiem. Poza tym należę do grupy sutaszowej, której dużo zawdzięczam. Z portalami jest jak z jedzeniem w umiarkowanych ilościach nie zaszkodzą.

      Usuń
    2. Kiedyś przeszło mi przez myśl, aby zrezygnować z FB, ale niestety przydaje mi się w wielu sprawach. Tak więc u mnie na razie zostaje :) Mam też grupę znajomych z którymi kontaktuję się wyłącznie przez FB i opcja smsów czy maili do nich nie trafia :/

      Każdy inaczej postrzega FB i używa go po swojemu. To indywidualna kwestia :)

      Usuń

Dziękuję za poświęcony mi czas i komentarze.
Pozdrawiam Iselle ;)