piątek, 6 marca 2015

Książka: Ubiór mieszczan i szlachty z XVI-XVIII wieku...


Kiedyś w uczelnianej bibliotece znalazłam ciekawą książeczkę. Książeczkę dotyczącą badań archeologicznych na terenie pewnego kościoła w Toruniu. A badania te dotyczyły odzieży grobowej.

Ja posiadam tylko ksero tej książki. Niżej macie zdjęcie oryginalnej okładki w kolorze. Niestety lepszej jakości nie znalazłam, ale zawsze to choć trochę ułatwia poszukiwania książki. Zainteresowały mnie w niej autentyczne wykroje ubiorów i nawet jeden z nich wykorzystałam podczas rekonstrukcji kołpaka.



Ubiór mieszczan i szlachty z XVI-XVIII wieku z Kościoła p.w. Wniebowzięcia Najświętszej Marii Panny w Toruniu, Małgorzata Grupa, Wydawnictwo Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń 2005
format zbliżony do zeszytu A5, 239 stron



Zalety:
  • autentyczne konstrukcje ubiorów historycznych
  • szkice przedstawiające detale
  • dokładny opis odzieży, wymiary, tkaniny
  • niewiele jest pozycji książkowych o ubiorach grobowych

Wady:
  • czarno-białe zdjęcia ubrań - wiem, że mam ksero, ale w oryginale też był szare


Wymieniłam trochę mało tych zalet i wad, ale przyznaję bez bicia, nie przerobiłam całkiem tej książki. Mimo to jest to na tyle interesujący tytuł, że warto się nim zainteresować. Szczególnie osoby zafascynowane polskimi strojami historycznymi będą zachwycone. Zerknijcie sobie powyżej w spis treści. To zwykle bardzo pomaga zorientować się czy książka Nas zainteresuje czy nie.



Źródło okładki:
http://merlin.pl/Ubior-mieszczan-i-szlachty-z-XVI-XVIII-wieku-z-kosciola-p-w-Wniebowziecia-Najswietszej_Mal,images_product,4,83-231-1896-5.jpg

1 komentarz:

  1. Książka interesująca, nie wiedziałam o niej. Te stare książki są biało-czarne w tamtych czasach nie było możliwości aby wykonać dużo i kolorowych zdjęć. Ja osobiście wolę stare książki ponieważ nie chodzi o zdjęcia ale o wiedzę która jest zawarta w książce.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za poświęcony mi czas i komentarze.
Pozdrawiam Iselle ;)