wtorek, 27 stycznia 2015

Mała Pętelka 2015 - konkurs dla projektantów, krawców i fryzjerów - szkoły ponadgimnazjalne

Hura !!! Znowu konkurs! Znaczy się, ja nie organizuję, a tylko rozgłaszam wieść :) Tym razem jest to coś dla osób młodszych, a jest to 

Mała Pętelka, Konkurs dla Młodych Krawców i Projektantów im. Małgorzaty Zaręby

Już jakiś czas czaiłam się, aby napisać o tym konkursie, w sumie to czekałam na ogłoszenie terminu kolejnej edycji - ta jest XXI. Skąd wiem o tym konkursie? Aaaa :D Sama brałam w nim udział. Aż trzy razy. Ale było to wieki temu, byłam młoda i głupia ;) Swoich decyzji nie żałowałam, miałam ogromną frajdę z tego. Sprawę mi oczywiście ułatwił fakt, że organizatorem konkursu była odzieżówka, do której chodziłam, więc dużo spraw organizacyjnych mnie nie dotyczyło (dojazd na konkurs, dowiezienie modelek, opieka pedagoga itd.).

Ten konkurs do świetna okazja do zaprezentowania swoich projektów w ostatecznej formie, czyli jako gotowych ubrań/strojów/kostiumów, także z dodatkami. Jest to także wspaniała zabawa, a także próbka tego, co powinien umieć i wiedzieć przyszły projektant ubioru. A teraz w skrócie jak to naprawdę wygląda w praktyce, brałam udział to się tym podzielę :)

Zaczynamy od zaprojektowania mini kolekcji ubrań. Szkicujemy stroje, opisujemy szkice. Zgłaszamy się do konkursu. Szyjemy lub zlecamy do szycia nasze projekty. Przyjeżdżamy na konkurs i prezentujemy je na pokazie mody. Oczywiście trzeba zorganizować sobie jakieś koleżanki na modeli, ułożyć choreografię, wybrać i dostarczyć muzykę. Musimy zadbać także o obuwie dla modelek, makijaż i fryzury. Zwykle się kombinuje jak tylko można, aby sobie to ułatwić :) Tak, więc zaznaczam, stroje potem muszą być uszyte - to nie konkurs opierający się tylko i wyłącznie na rysunkach, o nie. To już wyższa szkoła jazdy ;) Zastanawiacie się pewnie czy jest to wykonalne? Jak najbardziej. We wpisie niestety nie umieszczę zdjęć, szukałam jakiegoś loga konkursu, plakatu, ale nic takiego nie ma, a zdjęć uczniów też wolę nie umieszczać w obawie przed wiadomo czym :) Ale bez oporów wpisujcie w Google Grafika hasło mała pętelka konkurs i znajdziecie mnóstwo zdjęć i artykułów na temat tego konkursu ;)

Ale jest także druga kategoria konkursu - fryzura. Jako, że w poznańskiej odzieżówce szkolą się także fryzjerki, zorganizowano kategorię także dla nich.

Po przeczytaniu regulaminu zauważyłam, że wprowadzono pewne zmiany. Otóż z góry są podane tematy do kolekcji. Nie wiem od kiedy tak zrobili. Za mnie była to tematyka dowolna w wersji użytkowej lub awangardowej i było dobrze. Nie wnikam czy było wtedy lepiej czy jest teraz. Każda wersja ma swoje zalety i wady.


A teraz najważniejsze sprawy dotyczące konkursu:
  • konkurs jest przeznaczony dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych 
  • są dwie kategorie konkursu: ubiór i fryzura (ubiór może być wersji awangardowej i użytkowej, dopuszczalne są materiały niekonwencjonalne)
  • tematy kategorii ubiór - 1. Zadziw kontrastem (koloru, długości, faktury, formy); 2. Dziwy, bajki, opowieści ... dziwolągi różnej treści
  • tematy kategorii fryzura - 1. Taneczne upięcia (inspirowane tańcem towarzyskim, ludowym, współczesnym); 2. Fryzura dla idola
  • minimalna ilość modeli w kategorii ubiór to 3, w kategorii fryzura - 1
  • termin wstępnych zgłoszeń podano do 18 grudnia 2014, zaglądałam w tamtym czasie na stronę internetową i żadnej wzmianki o konkursie nie było (zaglądałam też wcześniej :/); jest podany jeszcze termin zgłoszeń ostatecznych do 13 lutego 2015; zainteresowanym sugeruję napisać e-maila z zapytaniem czy mogą się jeszcze zgłosić i jak to wygląda dla osób spoza Poznania - konkurs jest ogólnopolski
  • rozstrzygnięcie konkursu jest 12 marca 2015, czyli pokaz kolekcji i fryzur
  • konkurs odbywa się w Poznaniu, a organizatorem jest Zespół Szkół Odzieżowych
  • zainteresowanych zapraszam do zapoznania się z regulaminem konkursu i załącznikami -  strona konkursu
  • w sprawach szczegółów kontaktujcie się bezpośrednio z organizatorem - e-mail to maria_korczak@op.pl (zgłoszenia także przesyłajcie na ten e-mail lub na adres szkoły podany w regulaminie konkursu)
  • strona internetowa szkoły - http://e-zsopoznan.pl/index.php

Jeszcze kilka słów o zgłoszeniach. Z tego co widzę te wstępne zgłoszenia to taka jakby wczesna deklaracja szkoły, z której pochodzi jeden lub więc uczestników konkursu. Wiadomo, że uczestnicy często są nieletni i muszą dojechać na konkurs razem z modelkami z innej szkoły. Więc konieczna jest organizacja transportu, zwolnienie z zajęć w danym dniu, no i zorganizowanie sali do przygotowań w szkole organizatora. Jak to dokładnie wygląda to nie wiem, bo konkurs miałam w zasadzie na miejscu i nie musiałam się pytać dyrekcji i nauczycieli o zgodę, po prostu wypełniałam swoje zgłoszenie i brałam udział.

Konkurs odbywa się co roku, mniej więcej w tym samym czasie. Więc jeśli się nie załapiecie teraz to pilnujcie koniecznie kolejnej edycji ;) Polecam, sprawdzone przeze mnie ;)

3 komentarze:

  1. Ooo ciekawy konkurs ale jak ja byłam w szkole odzieżowym to tylko konkursy miałam w środku szkole. Brak internetu i udziału w innych konkursach. Super że, są teraz takie duże możliwości dla młodych projektantów mody :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jest sporo takich konkursów. Dziś w dobie internetu trzeba tylko dobrze poszukać albo mieć znajomych którzy nas poinformują. Niedawno ruszyła kolejna edycja "Mazda Design" i trwa do 12 kwietnia. Trzeba zaprojektować dwa stroje miejskie KODO dla kobiety i mężczyzny.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za informację :) Chętnie zapoznam się z tym konkursem :)

      Usuń

Dziękuję za poświęcony mi czas i komentarze.
Pozdrawiam Iselle ;)