wtorek, 27 stycznia 2015

Dzieło miesiaca: Expectations


Expectations (Oczekiwanie), 1885, olej na płótnie
Lawrence Alma-Tadema

Dziś mam dla Was coś bardziej w duchu Romantyzmu. Obraz nawiązujący do świata starożytnego, do Antycznej Grecji. Obraz ten można zaliczyć do klasycyzmu estetyzującego - bardzo dziwne pojęcie, ale określa fascynację antykiem, Japonią, pięknem itd. Miałam to na wykładach z Historii sztuki, Wy nie musicie tego wiedzieć ;) Jeśli chcecie to poszukajcie tego pojęcia. Jeśli będzie zainteresowanie przygotuję wpis o klasycyzmie estetyzującym ;)


Źródło obrazu:
http://uploads3.wikiart.org/images/alma-tadema-lawrence/expectations.jpg

5 komentarzy:

  1. Piękny obraz rety jak ten mur jest namalowany a o tej kreacji nie wspomnę.
    Takie malarstwo to prawdziwa sztuka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dawne malarstwo było na zupełnie innym poziomie niż współczesne :)

      Usuń
    2. Dokładnie aż wyzdycham do takich obrazów.
      Może kiedyś pójdę na jaki wernisaż, nigdy nie byłam a teraz mam czas i warto zatrzymać się dla sztuki :)

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. O klasycyzmie estetyzującym? Postaram się spełnić ;) Co prawda byłoby to bardziej zmienienie moich notatek z zajęć, ale chyba warto ;) No i warto pokazać obrazy z tego nurtu - są prześliczne ^^

      Usuń

Dziękuję za poświęcony mi czas i komentarze.
Pozdrawiam Iselle ;)