czwartek, 4 grudnia 2014

Pokaz mody Victoria's Secret 2013

W dzisiejszym wpisie przyjrzymy się nieco pokazom mody, słynnym pokazom mody. Pokazom ekskluzywnej bielizny Victoria's Secret. Wybrałam pokaz z 2013 roku (w momencie opracowywania wpisu nie było jeszcze pokazu 2014; według uzyskanych informacji pokaz odbył się 2 grudnia, a transmisja jest przewidziana na 9 grudnia; napiszę o nim po premierze).

Czemu akurat taki temat? O tych pokazach prawie każdy słyszał, ale niewielu obejrzało go. Tak jak np. ja. Chcę wyrobić sobie opinię na ten temat i przy okazji zachęcić Was do obejrzenia czegoś naprawdę ciekawego i pięknego. Pokazy Victoria's Secret to nie tylko pokazy bielizny - to ekskluzywna bielizna, piękne modelki, świetna scenografia i wielkie show.
Poniżej zamieściłam filmik z You Tube'a. Trwa ponad 40 minut.



A teraz komentarze ode mnie. Na początku zaczęłam się zastanawiać czemu każdy strój jest inny, dopiero potem załapałam, że kolejne kreacje są inspirowane Wielką Brytanią (także Szkocją)

Jak widać modelki prezentują nie tylko bieliznę. Bielizna jest tylko pretekstem, do każdej dopasowane jest obuwie, jakiś płaszcz, spódniczka i inne dodatki, biżuteria. Co jakiś czas pojawiają się skrzydła. To element rozpoznawczy Aniołków - modelek-ambasadorek marki Victoria's Secret. Niejednokrotnie prezentowana bielizna jest ozdabiana drogimi kamieniami. Co roku prezentują jeden "fantasy bra", czyli biustonosz tworzony przez jubilerów, oczywiście kosmicznie drogi ;) Przyznam się, że nie od razu załapałam, który to był. Zapamiętałam pierwszy pokazany model i po sprawdzeniu okazało się, że słusznie. To był "fantasy bra".


Jeszcze słowo o biustonoszach, miseczki są płaskie i niewielkie (z push up'em). Gdy widzę takie modele to czuję się dyskryminowana. Jestem posiadaczką większego biustu i czasem chciałabym zobaczyć modelki z naturalnymi, prawdziwymi cyckami, nawet jeśli nie miałyby figur supermodelek. Marka zajmująca się produkcją bielizny powinna trafiać w większą ilość odbiorców. Wyobraźmy sobie: kobieta nieco bardziej przy kości, ale z kobiecymi kształtami, gdy zobaczy taki pokaz oparty tylko o takie modelki poczuje się zakompleksiona i pomyśli "też chciałabym nosić taką śliczną bieliznę, ale ta marka nie jest dla mnie tylko dla szczupłych kobiet bez biustu" (biust tu dobrze się prezentuje dzięki push up). Wiele marek już lata temu zauważyło, że warto inwestować w odzież i bieliznę dla większych pań (tych szczupłych jest tak naprawdę dużo mniej). A kobietki w takich rozmiarach też chcą się czuć kobieco i seksownie.


Film z pokazem przeplatają wywiady z modelkami. Opowiadają one o swoich marzeniach z dzieciństwa, o wrażeniach z pokazów mody, sesji zdjęciowych itd. Dalej zaczyna się kolejna część pokazu, tym razem motyw przewodni to Rozbitkowie. Po nim możemy oglądać nagranie z sesji zdjęciowej przed pokazem. Bardzo ciekawa rzecz dla projektantów ubioru. Trzecia część nazywa się Paryskie noce. Motywem czwartej części były Rajskie ptaki. W piątej części pojawiło się nawiązanie do internetu, sieci społecznościowych, komunikatorów internetowych, emotikonek - Różowa sieć. W szóstej części obserwujemy Śnieżne Anioły.


W filmiku nie ma jak już wspomniałam wyłącznie samych pokazów bielizny. Możemy obserwować film z powstawania klipu reklamującego markę, po chwili także gotowy klip. Wypowiada się kontuzjowana modelka, która nie mogła wystąpić w poprzedniej edycji tego wydarzenia. Obserwujemy kulisy. Dodatkowo całe wydarzenie uatrakcyjnia muzyka i wokal na żywo: Fall Out Boy, Neon Jungle, A Great Big World i Taylor Swift.


A co ja sądzę o całym pokazie? Niewątpliwie jest ucztą dla oczu. Bardzo atrakcyjny wizualnie. Panowie także powinni być zachwyceni. Ale jak zwykle wytknę tutaj parę rzeczy. Publiczność składa się tylko z celebrytów i gwiazd. Modelki prezentują sylwetki niemożliwe do osiągnięcia przez większość z kobiet, choćby ze względów anatomicznych. Bielizna jest dla chudzielców z małym biustem. Cieszy mnie jednak fakt, że te panie mają jakąś ekspresję, prezentują się seksownie, robią miny, pozy i nie są tak sztywne jak na zwykłym wybiegu. Czy kupiłabym bieliznę tej marki? Nie. Znam co najmniej trzy tańsze marki z pięknymi modelami, które prezentują się równie seksownie i pasują na większą ilość kobiet, kobiet z większymi kształtami ;) Koraliki i kryształki mogę sobie przyszyć sama ^^



Źródła informacji, filmu i ilustracji:
http://cdn.stylefrizz.com/img/victorias-secret-2013-fashion-show-candice-swanepoel-fantasy-bra.jpg
https://www.youtube.com/watch?v=AAIR7bLMs0Q
http://pl.wikipedia.org/wiki/Victoria%E2%80%99s_Secret
http://4.bp.blogspot.com/-cD-7krm_K44/UoRb_8uUeEI/AAAAAAAAJyA/yONd7h1IbJU/s1600/2013-victorias-secret-fashion-show-karlie-kloss.jpg
http://cdn2.thegloss.com/wp-content/uploads/2013/11/2013-victorias-secret-fashion-runway.jpg
http://uk.eonline.com/eol_images/Entire_Site/20131013/rs_634x1024-131113190736-634.adriana-lima.cm.111313.jpg
http://s1.ibtimes.com/sites/www.ibtimes.com/files/styles/v2_article_large/public/2013/12/10/victorias-secret-fashion-show-2013_36.jpg?itok=yGpju3u0
http://www4.pictures.zimbio.com/gi/2013+Victoria+Secret+Fashion+Show+Show+LqgNRWRseJMl.jpg
http://www.gotceleb.com/wp-content/uploads/celebrities/joan-smalls/2013-victoria-s-secret-fashion-show-runway-in-nyc/Joan-Smalls---Victorias-Secret-Fashion-Show-Runway-2013--01.jpg

2 komentarze:

  1. Oglądając za każdym razem pokaz mody Victoria secret, nie robi dla mnie jakiegoś wrażenia.
    Może na początku byłam pod wrażeniem. A teraz jak oglądam pokaz to patrzeć nie mogę na te modelki takie chude i przede wszystkim nie mam żadnych kompleksów. Jestem szczęśliwą posiadaczką rozmiaru 38 oraz dużego biustu. I w niczym mi to nie przeszkadza. Świat mody pokazuje że rozmiar 0 jest najlepszy i robią w ten sposób złą reklamę, gdzie młode dziewczyny nad gminnie się odchudzają, ponieważ chcą wyglądać jak super zgrabne modelki :(
    Również nie kupiłabym bielizny victoria secret.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również zauważyłam, że przy oglądaniu następnych pokazów nie ma już takiego szału. Podstawowe modele się powtarzają tylko w innych kolorach i stylizacjach :/

      Usuń

Dziękuję za poświęcony mi czas i komentarze.
Pozdrawiam Iselle ;)