piątek, 28 listopada 2014

Film: House of Versace

Przypadkowo natknęłam się na  premierę tego filmu na Canale +. Nie załapałam się na cały film, ale całe szczęście pilnowałam programu telewizyjnego i udało mi się zobaczyć całość dwa dni później.


Versace. Geniusz, sława i morderstwo (House of Versace), reż. Sara Sugarman, Kanada 2013

Nie jestem pewna jak ocenić ten film. Z tego co się orientuję powstał na podstawie książki. Została wydana w Polsce, więc pewnie prędzej lub później po nią sięgnę. Sądziłam, że film będzie przedstawiał historię Gianniego Versace, a tymczasem skupiono się na Donatelli - jego siostrze. Podobał mi się niesamowicie akcent aktorki grającej Donatellę, brzmiała bardzo wiarygodnie. Oczywiście nie była tak oszpecona jak wygląda obecnie, po wielu operacjach plastycznych i zabiegach kosmetycznych. Mimo to twarz aktorki wyglądała bardzo podobnie do oryginału.


Zanim zdążyłam obejrzeć cały film, stwierdziłam, że jest warty poświęcenia mu czasu. Bardzo ciekawie ukazane relacje między trojgiem rodzeństwa Versace. Obserwujemy pracownię, sesję zdjęciową, pokazy mody, kulisy pokazów, pracę z upinaniem stroju na manekinie - przez Gianniego i Donatellę. Co mnie bardzo cieszy: wszystko to wygląda wiarygodnie. W filmie "Gia" ciężko mi było się wczuć w przedstawiony świat mody - potraktowano go tam ogólnie, jak tło. W filmie "Versace..." byłam zachwycona każdą sceną dotyczącą pracy domu mody, twórcy naprawdę się postarali.

Wspomniałam, że film jest o Donatelli. Jak wielu z Was wie, Gianni został zastrzelony i jego miejsce w domu mody zajęła Donatella, która sobie z początku nie radziła za dobrze (przynajmniej tak jest w filmie). Podoba mi się ukazanie różnić między Giannim a Donatellą, między ich projektami, wizjami, podejściem do pracy.
No to zbierzmy wszelkie wnioski, zalety i wady.



Zalety:
  • film skupia się na postaci Donatelli Versace, a szczególnie na okresie po śmierci Gianniego i początkach pracy Donatelli jako głównej projektantki
  • przedstawia losy domu mody po śmierci Gianniego
  • ukazuje relacje między trojgiem rodzeństwa Vesace
  • bardzo realistycznie i wiarygodnie przedstawiony świat mody: sesje zdjęciowe, pokazy mody, garderoby, pracownia itd.
  • ukazana praca samych projektantów: Gianniego i Donatelli (szczególnie sceny przy manekinie)
  • ciekawostki ze świata mody dotyczące reklamy, celebrytów itd.
  • film ma pozytywne przesłanie mimo ukazanych dramatów; podkreśla wartość rodziny
  • kilka razy przewija się postać czarnoskórej modelki, prawdopodobnie chodzi o Naomi Campbell, jednak myślę, że to tylko bardzo podobna do niej aktorka
  • nie jest przytłaczający mimo dramatycznych momentów, ogląda się go w miarę lekko



Wady:
  • brakowało mi trochę Gianniego, spodziewałam dowiedzieć się o nim więcej; podkreślono, że był genialnym projektantem, ale nie przekonano mnie jego kreacją - za mało Gianniego
  • po obejrzeniu filmu starałam się odnaleźć zdjęcia rzeczywistych kolekcji Donatelli; mam wrażenie, że stroje z filmu przekłamano, oglądając kolekcję na końcu filmu byłam zawiedziona; z kolei kolekcje zamieszczone na stronie style.com były bardzo fajne (podobno wynika to z faktu, że firma Versace odmówiła współpracy przy filmie, również z tego powodu nie pojawia się słynne logo Versace)
  • wątek homoseksualny może być dla niektórych drażliwy



Źródła zdjęć:
http://ecx.images-amazon.com/images/I/91QWx8qfu6L._SL1500_.jpg
http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2013/10/04/article-0-187F4C3F00000578-618_634x470.jpg
http://www.lionsgatepublicity.com/uploads/assets/b6a05df6-4bdd-11e3-96ce-005056b70bb8.jpg
http://graphics8.nytimes.com/images/2013/10/06/fashion/06RUNWAY1_SPAN/06RUNWAY1-blog480.jpg
http://www.thestar.com.my/~/media/Images/TSOL/Photos-Gallery/ForOnline/2013/10/04/str2_ga_0410_house%20of%20versace.ashx/?w=620&h=413&crop=1&
http://media4.onsugar.com/files/2013/10/08/880/n/1922564/e80c3bc25943fab3_item1.rendition.slideshowVertical.house-of-versace-opera.preview.jpg
http://static.guim.co.uk/sys-images/Guardian/Pix/pictures/2013/10/28/1382981443866/House-of-Versace-Day-18.P-005.jpg

2 komentarze:

  1. nieźle dobrali aktorkę, to prawda:)
    muszę obejrzeć ten film koniecznie.



    zapraszam na nowy post ;)) !
    http://www.littlecupofart.pl/2014/11/polecam-bo-warto-3.html

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za poświęcony mi czas i komentarze.
Pozdrawiam Iselle ;)