piątek, 10 października 2014

Projekt Portret Czytelnika - szukam modeli

Kiedyś opowiadałam historię jak to zarzekałam się we wczesnej młodości, że nigdy nie będę malować farbami. Okazało się, że jak chcę lub muszę to potrafię. Studia to pokazały.

Podobnie jest z portretami. Zawsze sądziłam, że nigdy nie będę malowała portretów. Są trudne, wymagają wiele pracy, ćwiczeń i cierpliwości. Najtrudniejsze moim zdaniem jest odtworzenie podobieństwa do modela, ukazanie duszy osoby. Nie będę malowała portretów. Tak uważałam do pewnego czasu.

Zaczęłam pracować nad aneksem do dyplomu i wymyśliłam sobie najbardziej bzdurny temat jaki mogłam: portrety wykonane szpachelkami. Gratuluję sobie tej kreatywności :/ Nie mam pojęcia co mnie napadło. Zaczęłam malować pierwszy "próbny" portret ze zdjęcia i ... stwierdziłam, że może w tym szaleństwie jest jakaś metoda.

Zaczęłam malować drugi portret. Katastrofa. Nadal go nie skończyłam :/ Zamierzam próbować dalej ;) Ale na aneks dyplomowy zgłoszę prace z draperiami, a nie portrety ;p


W tym momencie mam dla Was pewną propozycję: kto zechciałby zostać moim modelem?
    • Nie jest to żadne candy czy konkurs, to po prostu ćwiczenie dla mnie.
    • Potrzebuję zdjęcia portretowego w nie najgorszej rozdzielczości. Zdjęcie poddam małej obróbce graficznej: zamienię kolory na szarości, minimalnie zmienię jasność, kontrast i odrobinę wykadruję.
    • Takie zdjęcie wydrukuję, powieszę na ścianie i posłuży za obiekt uwielbienia moich szpachelek lub/i pędzli  ^^
    • Efekt tego ćwiczenia, gotowy obraz i zdjęcie modela dla porównania opublikuję na blogu.
    • Podejrzewam, że może zgłosić się więcej niż jedna osoba. Wtedy wylosuję zdjęcie lub wybiorę (aby nie było ekstremalnie trudne ;).
    • Być może, choć to jeszcze nie jest pewne, powstałe prace wykorzystam kiedyś na jakieś wystawie.
    • Jeśli chodzi o identyfikację, czyli imię/nazwisko/pseudonim modela, będę to ustalała z każdym (lub wpiszę, że osoba chce pozostać anonimowa).
    • Zastrzegam sobie, że moje prace (Wasze wizerunki) mogą być bardzo dobre lub tragiczne w wykonaniu. W każdym przypadku będę dawała z siebie wszystko. Gorsze prace także zamierzam publikować w celach edukacyjnych - nie każdy malarz od razu jest mistrzem.
    • Wysyłając swoje zdjęcie/a zgadzacie się na publikację ich na blogu i fanpage'u.
    • Zapraszam do zakładki Kontakt lub do okna komentarzy. Odpowiem na wszelkie pytania.

    Informacje o projekcie umieściłam także na górze bloga, w zakładce Portret Czytelnika.

    Brak komentarzy:

    Prześlij komentarz

    Dziękuję za poświęcony mi czas i komentarze.
    Pozdrawiam Iselle ;)