środa, 20 sierpnia 2014

XVI edycja konkursu dla projektantów ubioru OFF FASHION - Chinatown


Konkurs bardzo znany i bardzo prestiżowy. Jeśli miałabym polecać swoim czytelnikom imprezy, które pomogą im się wybić to będzie to właśnie OFF FASHION. To nie jest kolejny konkurs lokalny, do którego ciężko jest zebrać nawet uczestników. To już poważna zabawa. W zeszłym roku zastanawiałam się nad udziałem w nim, ale w końcu nic nie zaprojektowałam, nie uszyłam i nie zgłosiłam się. Ale może w tym roku to zrobię?

Konkurs odbywa się dwa razy w roku w Kielcach. Dostanie się do półfinału to już duży sukces. Oczywiście nagrody są warte świeczki. A teraz wypunktuję co ważne.

  • Konkurs jest dla wszystkich: studentów, absolwentów projektowania ubioru, pasjonatów mody itd. W regulaminie nie znalazłam wyraźnej informacji, ale określenie "konkurs międzynarodowy" sugeruje, że mogą w nim brać udział osoby z zza granicy ;) Dla pewności radzę zapytać organizatorów.
  • Zadanie konkursowe: należy przesłać projekty lub zdjęcia gotowych 4 modeli (minimum).
  • Hasło przewodnie: CHINATOWN.
  • Kryteria oceny: staranność wykonania projektów, dobór kolorów i dodatków, oryginalność kompozycji i formy ubioru, poszukiwanie nowych rozwiązań w ubiorze, widowiskowość prezentacji. Uwaga: projektujemy ubiory awangardowe.
  •  Nagrody: 15 tys. zł; 6 tys. zł; 3 tys. zł; wyróżnienia.
  • Termin nadsyłania zgłoszeń z projektami i zdjęciami - 3 listopada 2014.
  • Półfinał: 21 listopada 2014; Finał: 22 listopada 2014.
  • Półfinał i finał odbywają się w Kielcach; projektant musi się stawić z ubraniami.

Jak łatwo się zorientować, od zgłoszeń do półfinału jest niewiele czasu, więc warto pomyśleć nad uszyciem strojów wcześniej, a nie na ostatnią chwilę. Organizatorzy zapewniają uczestnikom noclegi. Dojazd na własny koszt.
Zapraszam do odwiedzenia strony organizatora i zapoznania się z regulaminem.


2 komentarze:

  1. Taki konkurs to poważna sprawa, jeszcze nie jestem na niego gotowa. Za każdym razem gdy widzę taki konkurs to mam ochotę się zapisać ale potem zdaje sobie sprawę że nie jestem gotowa, jakąś pustkę mam w głowie jak ma wyglądać moja kolekcja. Na razie zbieram doświadczenie , myślę że jestem jeszcze za słaba i nie gotowa ale to moje odczucie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też się nie czuję jeszcze gotowa na takie konkursy, ale wiem, że jeśli teraz nie wykorzystam nadarzających się okazji to przez najbliższe kilka lat nie będę miała czasu o tym myśleć :) Dlatego będę się mobilizować.

      Usuń

Dziękuję za poświęcony mi czas i komentarze.
Pozdrawiam Iselle ;)