piątek, 15 sierpnia 2014

Książka: Rysunek postaci w projektowaniu mody


Tuż przed rozpoczęciem studiów namiętnie poszukiwałam w Empikach różnych książek dotyczących mody i rysunku. Wtedy trafiłam na tytuł, który przedstawię w dzisiejszym wpisie. Myślę, że może Was zainteresować, gdyż przedstawia rysunki modelek i detali przydatne w ćwiczeniu Waszych rysunków projektowych. Wiele z nich wykorzystałam w swoich projektach. Zajrzyjcie do wpisów z etykietą żurnalowo.


Rysunek postaci w projektowaniu mody, Elisabetta Drudi, Tiziana Paci, tłum. Jan Kowalski, The Pepin Press BV/ Top Mark Centre, 2007

216 stron, okładka miękka, spis treści poniżej - nie jest bardzo rozbudowany


Książka na pewno spodoba się wszystkim miłośniczkom (i miłośnikom ;) projektowania ubioru. Szczególnie polecam ją amatorom. Znajdziecie w niej świetnie rozrysowane proporcje. Poszczególne części ciała zostały świetnie zanalizowane: opis, widoki z różnych stron, wstępne szkice konstrukcyjne, aż do ostatecznych rysunków. Co ciekawe autorzy nie zasypują nas ogromną ilością tekstu, a tylko niezbędnymi informacjami i wskazówkami, dzięki czemu nie siedzimy ciągle nad tekstem, a nad samymi szkicami. W drugiej części książki można pooglądać gotowe projekty w wersjach szkicu i z kolorem. Na zakończenie przedstawiono kroje i linie ubioru, różne fałdy i plisy, rysunki kieszeni, kołnierzy, obuwia itd.

Wiele stron w książce jest zagospodarowanych dosyć oszczędnie, czysto, nie są zapełnione do przesady. Moim zdaniem to zaleta, bo książka staje się bardziej czytelna i estetyczna w wyglądzie, choć akurat kolor okładki mogliby zmienić ;)



Zalety:
  • czytelne rysunki, szkice postaci, części ciał, detali np. dłonie, stopy, głowa, włosy, kieszenie, kołnierze
  • książka jest dostępna w języku polskim i angielskim
  • przy odrobinie szczęścia można odnaleźć w internecie ebook
  • książka jest zszywana a nie klejona, ułatwia to maksymalne otwieranie przy kopiowaniu rysunków i nie trzeba się martwić o wypadające kartki
  • prosty, ale świetny program ćwiczeń: kopiowanie rysunków z książki z pomocą kalki, potem bez kalki  i odtwarzanie z pamięci



Wady:
  • niektóre modelki są w dość dziwnie wygiętych pozach
  • ciała modelek wyglądają na umięśnione; umieszczono moim zdaniem zbyt dużo linii; wolałabym, aby były po prostu szczupłe, bo kojarzą mi się z kulturystkami :/ w szkicowaniu omijałam niepotrzebne kreski
  • w książce skupiono się tylko na sylwetce kobiety, nie znajdziecie w niej wzmianki o mężczyznach czy dzieciach
  • zauważyłam, że częściej dostępna jest wersja angielska niż polska w Empikach

5 komentarzy:

  1. Posiadam tą książkę jest bardzo ciekawa, rok temu krótko opisałam ją na sowim blogu: http://iwakki.blogspot.nl/2013/06/projektowanie-mody.html
    Jedyny jaki problem miałam dostałam wysyłkę uszkodzoną i książka była załamana w połowie.
    Zbyt krótko byłam w PL aby załatwić sprawę z tą książka, więc sama naprawiłam książkę i do dziś ją używam. Więc postanowiłam że zamawiam książki tylko z księgarni są bardzo ładnie i bezpiecznie zapakowane w kartonikach a nie w kopercie bąbelkowej a to czasami nie pomaga.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzień dobry,
    Gdzie można dostać tą książkę? Wszędzie szukałam ale nigdzie jej nie ma dostępnej :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam :) Również się rozejrzałam i rzeczywiście jest niedostępna. Swój egzemplarz kupiłam kilka lat temu w Empiku. Mogę jedynie doradzić, aby napisać maile do księgarni internetowych z zapytaniami czy mogą ją zamówić. Warto też co jakiś czas sprawdzić Allegro. Mam nadzieję, że szybko zdobędziesz książkę :)

      Usuń
  3. tez jej szukam i nic ;(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiele książek jest teraz prawie nieosiągalnych :( Szkoda, że nie dodrukowują ich. Można jeszcze próbować szukać w bibliotekach i kserować od innych osób.

      Usuń

Dziękuję za poświęcony mi czas i komentarze.
Pozdrawiam Iselle ;)