sobota, 9 sierpnia 2014

Jaką muzykę wybrać do pokazu mody?

Wpis jak w tytule - muzyczny :)  (wspominałam, że jestem uzależniona od mojej mp3?) Dzisiaj poruszę nieco kwestię podkładu muzycznego do pokazu mody. Wbrew pozorom wybranie odpowiedniego utworu jest niełatwe i wymaga wielu poszukiwań. Poniżej znajdziecie kilka wskazówek, które ułatwią Wam szukanie.

  • Długość utworu: 2-3 minutowy utwór może okazać się za krótki do dużego pokazu mody. Zanim wybierzemy utwór warto ustalić pewne fakty: jak długo modelki będą chodzić po wybiegu? Najprościej sprawdzić to na próbach chodzenia. Możecie wyliczyć to sami. Jeśli wiecie jaki długi macie wybieg, weźcie stoper i sami pochodźcie w domu. Doliczcie czas na zatrzymania modelek, czas utworu przed wyjściem pierwszej modelki oraz wspólne wyjście modelek na zakończenie. Lepiej wybrać dłuższy utwór niż miałby się skończyć za szybko. Zwykle pokazy dyplomowe trwają od 3 do 6 minut. Pokazy znanych projektantów z długimi wybiegami trwają nawet 15-20 minut.

  • Jeśli jesteśmy bardzo uparci to możemy zapętlić nasz krótszy utwór w programie muzycznym, w ten sposób go wydłużymy. Na pokazie licencjackim sama tak zrobiłam. Wolałam mieć zapas muzyki na wszelki wypadek (z 4 minutowego utworu zrobiłam 8-minutowy). Możecie go posłuchać poniżej.
np. Higurashi no naku koro ni (instrumental version)



  • Wybierzmy utwór instrumentalny. Bez wokalu. Najlepiej bardzo monotonny z zaznaczonym rytmem do chodzenia. Niektóre przypominają delikatne techno. To zdecydowanie najlepsza opcja i można je łatwo zapętlić. Posłuchajcie poniższego utworu.
np. Fashion Show Music



  • Soundtracki - muzyka filmowa jest jednym z najczęściej wybieranych gatunków muzyki (szczególnie wśród studentów-projektantów). Poniższy utwór towarzyszył pewnej kolekcji z wpisu W fiolecie...
np. Matrix Soundtrack, Clubbed To Death



  • Utwory można dopasować pod charakter kolekcji i samego pokazu mody (pod scenografię). Jeśli prezentujemy kolorową kolekcję dziecięcą to możemy wybrać jakiś radosny utwór ze śpiewającymi dziećmi, utwory z bajek. Do utworów z fantastycznymi sukniami wieczorowymi możemy wybrać utwór chóralny czy muzykę klasyczną. Podczas niektórych pokazów znane piosenkarki (piosenkarze także) śpiewają na żywo, czasem nawet wchodząc w kontakt z modelkami. Poniżej filmik z pokazu Victoria's Secret.
np. Usher, What's your name, Yeah




To nie ostatni wpis dotyczący muzycznej oprawy pokazów mody. Zamierzam co jakiś czas przedstawiać Wam interesujące wskazówki i utwory, które z powodzeniem będziecie mogli wykorzystać w swoich przyszłych pokazach. A może i ja któryś utwór wykorzystam ;p Kolejny muzyczny wpis w przyszłym miesiącu. Już nie mogę się doczekać ;)

1 komentarz:

  1. Oglądałam kiedyś pokaz Burberry z muzyką m.in. Marina and The Dimonds. To był przepiękny podkład, a "Numb" uwielbiam po dziś dzień i słuchając tej piosenki zawsze mam przed oczami maszerujące modelki.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za poświęcony mi czas i komentarze.
Pozdrawiam Iselle ;)