piątek, 22 sierpnia 2014

Film: Gia

Sierpniowy grafik trochę mi się poprzesuwał z powodu awarii laptopa, ale powoli nadrabiam zaległości z postami i prezentuję Wam kolejny film. Jeszcze mogliście nie zauważyć, ale grafiki postów, które ustalam są specyficzne. Filmy będą pojawiały się raz w miesiącu w piątki, tuż przed weekendem, tak samo jak propozycje książek. Projekty z wyzwania inspiracyjnego obejrzycie w czwartki. Początek tygodnia przeznaczyłam na sztukę, głównie malarstwo. W soboty spodziewajcie się artykułów. Niedziele przeznaczyłam na ... ubrania :) To tylko ogólny zarys, wpisów będzie więcej, ale nie mogę wszystkiego zdradzić. Czasem niektóre tematy będę przesuwała, aby przedstawić Wam bardziej aktualne. Nie przedłużając zapraszam do zapoznania się z moją kolejną propozycją filmową.


Gia, reż. Michael Cristofer, USA, 1998

Film przedstawia autentyczną historię amerykańskiej modelki Gii Marie Carangi, której kariera przypadła na początek lat 80. XX wieku. Jej życie i karierę przerwały narkotyki i AIDS. W rolę wcieliła się Angelina Jolie. W filmie pojawia się sporo scen z nagością i wątek homoseksualny. Mnie to nie razi, ale mogą znaleźć się osoby, które będzie to drażniło.


Zalety:
  • w filmie wykorzystano fragmenty pamiętnika Gii
  • historię opowiada wielu narratorów - matka Gii, przyjaciele, sama Gia
  • częściowo film jest w czerni i bieli - nadaje to ciekawy klimat
  • scena z nagą sesją zdjęciową
  • świetna gra Angeliny Jolie
  • w końcu naturalne modelki, a nie anorektyczki



Wady:
  • nagość
  • wątek homoseksualny
  • film dłuży się, jest trochę monotonny
  • spodziewałam się dowiedzieć więcej o świecie modelek; mało ciekawych ubrań
  • ukazano głównie sesje zdjęciowe i jeden pokaz mody, ale bez szczegółów nad czym boleję

Myślę, że ciekawie będzie porównać filmową Gię z tą prawdziwą. Wyszukałam kilka zdjęć. Jak widać sesja zdjęciowa z kratą miała naprawdę miejsce (choć Linda miała zupełnie inną fryzurę - widać to na innych zdjęciach ;).
Moim zdaniem prawdziwa Gia była naprawdę bardzo piękna. Choć Angelina do brzydul nie należy to jednak przegrywa pojedynek z modelką.


Źródła zdjęć:
http://www.filmweb.pl/film/Gia-1998-1413
http://1.bp.blogspot.com/-t2skHXhCuxY/T7WPBp7rkVI/AAAAAAAAAoc/s727i6_2pk0/s640/6a00e54f9153e088330168e56e61e9970c-800wi.jpg
http://hivgay.jp/wp-content/uploads/2014/05/j-4Z9AhtrjU.jpg
http://images2.fanpop.com/images/photos/5100000/Gia-Marie-Carangi-gia-5120471-440-650.jpg
http://38.media.tumblr.com/tumblr_m40ssjaLj81qd2gjzo1_400.jpg
http://wineandbowties.com/wordpress/wp-content/uploads/2012/12/1303293807_gia-marie-carangi-61.jpg

3 komentarze:

  1. oo nie widziałam jeszcze tego filmu, możne na weekend go obejrzę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też byłam zaskoczona, że go nie widziałam ^^ A sporo oglądam ;)

      Usuń
  2. W końcu tak napiszę :) Obejrzałam ten film, jak dla mnie był ciekawy.
    Tak zmarnować sobie życie, szok !!!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za poświęcony mi czas i komentarze.
Pozdrawiam Iselle ;)