środa, 16 lipca 2014

Książka: Fashion Book. Zaprojektuj własną kolekcję


Wizyty w Empiku traktuję jako świetną okazję do zapoznania się z różnymi książkowymi nowościami. Jeśli jakaś pozycja mnie wcześniej zainteresowała, staram się ją odnaleźć na półkach i przejrzeć zawartość, ocenić na pierwszy rzut oka czy warto w nią zainwestować i czy cena mnie nie przeraża (choć na książkach raczej nie oszczędzam). W przypadku książki, którą zaraz przedstawię było podobnie.


Zaczęło się od konkursu (Konkurs Wydawnictwa IUVI - moje projekty). Wykonałam projekty, zgłosiłam się i czekałam. Czekałam. Czekałam. Nie tylko ja (wiem jeszcze o dwóch uczestniczkach, ale mogło ich być więcej). Ok. Rozumiem, że konkurs może im nie wypalił, ale mogliby chociaż poinformować uczestników, trochę szczerości uwiarygodniłoby ich. W końcu odpisali na maile. Rzekomo przedłużyli konkurs (o ile to nie wiem, szukałam tych informacji bez skutku). Aż przyszedł mail, że dziękują za udział, przepraszają za opóźnienia, niestety nie wygrałam, ale proszą o adres do wysyłki książki i kuponów zniżkowych. Znajoma blogerka Iwakki dostała podobną wiadomość, ale później ode mnie. No i zapomniałam o sprawie, aż kilka dni później przyszła książka, na której szczególnie mi nie zależało.


Fashion Book. Zaprojektuj własną kolekcję, Marie Vendittelli, Sophie Griotto, tłum. Marta Olszewska, Wydawnictwo IUVI, Kraków 2014
128 stron, format nieco większy od A5, cena 29,90 zł


Przyznam się szczerze, że nie pożądałam tej książki. Po przejrzeniu w Empiku wydała mi się po prostu nudna, nie dla mnie i prędzej przeznaczyłabym ją dla dziewcząt w wieku gimnazjalnym. Gdy przyszła pocztą i ją rozpakowałam, dostała ode mnie drugą szansę. Przejrzałam ją i stwierdziłam, że są w niej rzeczy mogące mnie zainteresować, choć ogólnie nadal uważam się za stara na tą pozycję.


Zalety:
  • ilustratorka książki Sophie Griotto rysowała dla Diora, Clarins, ELLE i Galeries Lafayette - ilustracje są rzeczywiście kolorowe i śliczne
  • mnóstwo kolorowych "okienek" z radami, wskazówkami - te teksy są jak najbardziej trafione i ciekawe; proste i prawdziwe
  • książka pełni również funkcję szkicownika, są w niej puste kartki do ćwiczenia rysunku postaci, dodatków, projektowania tkanin
  • sporo informacji o kolorach i ich działaniu; tkaninach, kalendarz mody,
  • kilka stron poświęcono krótkiej charakterystyce projektantów mody np. Pucci, Rykiel, Dior
  • książka tworzy całość, zawiera podstawowe informacje jak projektować; zagadnienia są wprowadzane po kolei : rysunek, kolory, tkaniny, dopasowanie do pór roku, typy ubrań, pokaz mody
  • bardzo często pojawiają się pytania do czytelników, które nakierunkowują na ważne kwestie



Wady:
  • książka jest klejona, może się rozpaść przy rysowaniu czy kopiowaniu modelek
  • przeznaczyłabym ją raczej dla osób w wieku gimnazjalnym i licealnym
  • skupia się tylko na sylwetce kobiecej
  • brakuje informacji dla bardziej zaawansowanych osób, ale myślę, że w książce dla początkujących nie są one niezbędne

8 komentarzy:

  1. Mam tą samą książką, bardzo mi się spodobała;)
    Pierwszego dnia praktycznie od niej nie odrywałam ;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rzeczywiście książka wciąga ;) Jak już do niej usiadłam, to przeczytałam całą na raz

      Usuń
  2. Bardzo ładnie opisałaś tą książkę, już wiem jaka jest :)
    Tak szybko jej nie zobaczę, opisałam ja bardzo krótko szczegóły na: http://iwakki.blogspot.nl/2014/07/ksiazka-fashion-book.html
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Oceniłam ją bardziej pod kątem siebie, starając się jednak zachować jakąś równowagę między pochwałą a krytyką ;) Chętnie poznam także Twoją opinię jak już będziesz mogła dokładnie ją obejrzeć na żywo :)

      Usuń
  3. po przeczytaniu Twojej recenzji zdecydowałam się na zakup ksiązki. Świetna decyzja dzięki !:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło, że wpis okazał się przydatny :)

      Usuń
  4. Mnie firma przysłała ta ksiazke i jestem z niej bardzo zadowolona. Mam 23 lata i twierdze ze nie tylko jest ona dla małolatów

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za opinię :)
      Miałam do czynienia z różnymi książkami z tej dziedziny, więc oceniam ją porównując z innymi :) Niestety nie należy do moich ulubionych, ale niewątpliwe ma wiele pozytywnych cech :) Pozdrawiam :)

      Usuń

Dziękuję za poświęcony mi czas i komentarze.
Pozdrawiam Iselle ;)