piątek, 18 lipca 2014

Jak fotografować swoje prace? Przestrzenne prace


Wykonujecie czasem jakieś rzeźby lub makiety? Te prace też warto sfotografować i umieścić w portfolio. Zapraszam także do zapoznania się z wcześniejszym postem o podobnej tematyce Jak fotografować swoje prace? Płaskie prace

Przestrzenne prace np. makiety, rzeźby, reliefy

  • Sprzęt: zupełnie wystarczy aparat cyfrowy, lustrzanka oczywiście również może być. Jeśli posiadamy to możemy wykorzystać statyw.
  • Zdjęcia robimy z oddalenia, tak aby zmieścić w kadrze całą makietę, kompozycję, obiekt.
  • Prace fotografujemy z każdej możliwej strony: z góry, z prawej strony, z lewej strony, z tyłu, ze skosów, nawet jeśli trzeba do góry nogami.
  • Gdy wykonamy już zdjęcia całości, wykonujemy zbliżenia różnych fragmentów pracy, najczęściej tych najciekawszych czy istotniejszych fragmentów.
  • Zdjęcia wykonujemy z lampą i bez; oceniamy w podglądzie, które są lepsze.
  • Wykonajmy więcej zdjęć, niepotrzebne możemy zawsze usunąć.
  • Najlepsze jest oświetlenie naturalne. Fotografujemy na dworze lub w jasnym pomieszczeniu w ciągu dnia. 
  • Zadbajmy o tło fotografowanego obiektu: na ścianie i pod obiektem umieśćmy prześcieradło lub papier w jasnym kolorze, najlepiej białym chyba, że zlewa się z jasnym obiektem - wtedy użyjmy jasnego, szarego tła. Starajmy się, aby w podglądzie poza obiektem i tłem nie było widać zbędnych elementów np. ściany, podłogi.
  • W przypadku zdjęć obiektów przestrzennych wykorzystujemy kilka zdjęć, a nie tylko jedno. Obróbka graficzna tych zdjęć jest potem minimalna (ze względu na czas i ilość zdjęć), więc starajmy się fotografować obiekt świadomie, aby było jak najmniej do poprawiania w programie.  
     
Po zakończeniu fotografowania:
  • Obiekty typu makiety i rzeźby jeśli podobają się nam w mniejszym stopniu zwykle szybko utylizujemy (ze względu na miejsce jakie zajmują), więc postarajmy się o dobre zdjęcia.
  • Umieśćmy je w odpowiednio nazwanym folderze, który zapiszemy na dysku przenośnym na wypadek awarii komputera.

2 komentarze:

  1. A ja większość plików trzymam na serwerach w necie, mam nadzieję, że nie są awaryjne bo wolę nie myśleć co by było, w końcu tyle tego mam że na jednej przenośnej pamięci by się nie zmieściło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Grafika jednak zajmuje sporo miejsca ;) Ja mam jej dosyć mało, najwięcej trzymam zdjęć.

      Usuń

Dziękuję za poświęcony mi czas i komentarze.
Pozdrawiam Iselle ;)