środa, 28 maja 2014

Wyzwanie inspiracyjne dla projektantów mody

Cały dzisiejszy dzień (wczorajszy również) u mnie pada z przerwami. Z jednej strony fajnie, że odpocznę od tych upałów, ale z drugiej strony taka pogoda przygnębia.
Planowałam wczoraj wielkie malowanie, rozkładanie sztalugi i w ogóle, ale nie sprawdziłam wcześniej czy mam jeszcze białe i czarne akryle. Mam. Resztki. A na malowanie szpachelką to nie starczy. Mogłabym chociaż zacząć malować podmalówkę albo polecieć w tym deszczu do sklepu papierniczego w innej części miasta. O ile pamiętam mieli tam duże tubki akryli. Ale chyba wolę poczekać z tym malowaniem niż malować farbami kupionymi z przymusu (mam swoje ulubione marki). Stwierdziłam, że nie będę zwlekać i przejrzałam oferty sklepów internetowych. Dopiero w trzecim i czwartym znalazłam moje farby, a w czwartym przeważył wybór szpachelek. Co dokładnie zamówiłam przedstawię jak przyjdzie paczka, być może już jutro. A teraz przechodzę do tematu posta.

Gdy siedziałam wieczorem przy biurku, w bałaganie projektów i poprawiałam szkic spódniczki, popijając letnią kawę zerknęłam na laptopa i już miałam pomysł. Pomysł na małe wyzwanie. Widziałam już takie rzeczy na innych blogach szczerze mówiąc. Podobne. O co mi chodzi? Wyzwanie inspiracyjne dla projektantów mody.

Na początku tworzy się ponumerowaną listę słów/haseł. Podejmując wyzwanie codziennie tworzy się coś kojarzącego się ze słowem dnia. W moim przypadku będą to projekty ubrań. Prawdopodobnie nie będę publikować postów codziennie z różnych powodów (brak czasu, wyjazd, problemy techniczne, dłuższe przygotowywanie postu), ale jestem naprawdę ciekawa co z tego wyjdzie. A oto moja lista haseł.


Jest jeszcze inny powód tego wyzwania. To idealne ćwiczenie dla początkujących projektantów. Dlaczego? Zwykle każda kolekcja jest czymś inspirowana. Projektant ustala sobie inspirację-klucz i zaczyna poszerzać swoją wiedzę o rzeczy związane z kluczem np. tworzy mapę inspiracji i wypisuje kolejne słowa, informacje, obrazy, które kojarzą mu się z słowem-kluczem. W ten sposób powstaje filozofia kolekcji. Ale nie wszystkie elementy mapy inspiracji wykorzystujemy w tworzeniu projektu; zwykle wybiera się tylko część z nich.

Jestem ciekawa czy znajdzie się ktoś, kto spróbuje się podjąć tego wyzwania. Aby było ciekawiej zdjęcia moich projektów będę publikowała na funpage'u (pewnie i Instagramie, okaże się w praktyce jak będzie najlepiej), a dopiero potem będę wrzucała na bloga z krótkim (mam nadzieję) opisem. Zwykle projektowanie pod jakąś inspirację jest czasochłonne, ale postaram się robić to szybko i sprawnie (oraz różnymi sposobami i metodami). Dla mnie samej jest to eksperyment. Kiedy będzie pierwszy wpis? Jak tylko go przygotuję ;)

Aktualizacja 29.05.2014
Po lewej stronie bloga umieściłam wąską listę z hasłami i oczywiście nie przyszło mi do głowy, że po wszystkim ją usunę. A może się przydać innym osobom. Szybko naprawiam swój błąd i daję wąską wersję poniżej.

4 komentarze:

  1. O coś dla mnie :) Pożyczam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ależ proszę kopiować ^^ Po to to jest :) po lewej stronie jest jeszcze "wąska" wersja

      Usuń
    2. nie zauważyłam, dzięki :)

      Usuń
  2. intrygująca zabawa-wyzwanie :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za poświęcony mi czas i komentarze.
Pozdrawiam Iselle ;)