czwartek, 15 maja 2014

Fioletowa czy niebieska?

Dawno, dawno temu, w odległej galaktyce...
Wróć, nie ta bajka. Powinnam napisać "w odległym poście" ^^
Na chwilę "porzucam" tematy modowe i wracam do malarstwa. W dzisiejszym poście przypomnę pracę, której początki mogliście oglądać w postach z listopada 2012 roku Ależ naszła mnie dziś ochota na jagodową farbę... oraz Jagód ciąg dalszy.

Skąd nawiązanie do Gwiezdnych Wojen? Pisałam już o tym, ale przypomnę znowu. Mój profesor wygłosił bardzo fajny komentarz do tej pracy. Stwierdził, że niektóre elementy przypominają mu statki kosmiczne, latające spodki jak w Gwiezdnych Wojnach... Cóż, każdy widzi w moich pracach co chce ^^

Tak samo jest z kolorem. Każdy zobaczy inny odcień. Ta praca jest na tyle specyficzna, że kolor tkaniny w centrum wygląda inaczej na kolejnych zdjęciach. Tak naprawdę tkanina była malowana jako fioletowa i tak wygląda na żywo ^^

Przypominam etapy powstawania pracy. Na początek krzesło z przyborami do tworzenia.


Moja dawna pracownia malarska. Na podkładzie widać jeszcze zarysy szkicu; tkanina jest już pokryta pierwszymi warstwami farby; paski tkanin po lewej są już na zaawansowanym etapie.


I zdjęcie trochę bliższe.


Zdjęcie wykonane w domu po zajęciach. W innym oświetleniu fiolet jest bardziej fioletowy.


 I praca prawie skończona. Na tych zdjęciach fiolet jest już niebieski ^^


Praca powyżej i ta poniżej wyglądają na identyczne. Ale nie są. Różnią się dwoma szczegółami (może być więcej tych szczegółów, już nie pamiętam co tam przerabiałam ^^). Znajdziecie?


No ale przyszła w końcu sesja egzaminacyjna i trzeba było popoprawiać jakieś szczegóły w pracach (odcień podstawy pracy). Rozłożyłam więc przybory na łóżku w moim ciasnym pokoju i ustawiłam sztalugę od Kocurka :*


Praca skończona ostatecznie. Profesor był zadowolony ^^


Na koniec gotowa praca już ładnie przedstawiona. 
Zagruntowany podkład introligatorski; format 100x70cm; farby akrylowe; rok 2013

1 komentarz:

  1. Bardzo ciekawy obraz :) Na początku rzuca się kolor fioletowy ale efekt końcowy to kolor niebieski, a cieniowanie widzę fiolet, coś takiego :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za poświęcony mi czas i komentarze.
Pozdrawiam Iselle ;)