czwartek, 23 stycznia 2014

Antyubiór - projekty


Na drugim roku studiów licencjackich rozpoczęły się zajęcia w pracowni projektowania ubioru. To moja specjalizacja. Pierwszym zadaniem, oprócz ćwiczenia rysunku postaci, był antyubiór.
Przed rozpoczęciem projektowania tradycyjnych ubrań z tkanin warto się najpierw zmierzyć z zadaniem stworzenia ubioru z innego tworzywa (tworzyw). Musi być możliwość założenia tego ubioru na modelce, ale nie musi już w nim siadać. Zwykle te realizacje są strasznie niewygodne.


Próbowałam wyszukać w internecie jakieś przykładowe zdjęcia takich realizacji, ale jest ich wyjątkowo mało. Znalazłam tylko trzy. Więc może opiszę jak mniej więcej może taki antyubiór wyglądać. Jeśli chodzi o formę to zwykle jest ona geometryczna, przypomina bryłę. Unika się tworzenia dopasowanych "ubrań". Nie wolno używać tkanin, odradza się także tworzywa przypominające tkaniny chyba, że ciekawie się je wykorzysta. Często antyubiór składa się ze zwielokrotnionych elementów. Spotkałam się z użyciem, kabli, drutów, pociętego żelastwa, rolek papieru toaletowego, reklamówek foliowych, pomalowanych kubeczków plastikowych, siatek ogrodniczych itd. Spytacie pewnie z czego zrobiłam moją realizację ;) Wykorzystałam karton. Brązowy, gruby karton, pocięty na małe prostokąty. Przedziurawiłam je w określonych miejscach i połączyłam za pomocą opasek zaciskowych. Dodatkowo wykorzystałam paski podkładu introligatorskiego (cienkiego w kolorze ecri).





Zapraszam do powiązanych postów:
Antyubiór - realizacja
Interpretacja antyubioru - projekty
Interpretacja antyubioru - realizacja 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za poświęcony mi czas i komentarze.
Pozdrawiam Iselle ;)