poniedziałek, 28 października 2013

Jak powstawała kolekcja Yellow-violet? Projektowanie

Na przełomie maja i czerwca dowiedziałam się o konkursie dla projektantów mody Heart Fashion (temat Glam Street). Do 15 czerwca miałam przygotować osiem projektów wraz z próbkami materiałów i przesłać do organizatora. Miałam już pewne pomysły, więc zaczęłam szkicować.

Początkowo zamierzałam wykorzystać tylko dwie tkaniny polarowe: fioletową i żółtą. Potem zmieniłam zdanie i wprowadziłam dżersej w tych samych kolorach. W poście Prototyp Yellow-violet opisałam strój zaliczeniowy, który zainspirował mnie do stworzenia tej kolekcji. Poniżej pierwotny projekt.


Projektowanie kolekcji zajęło mi kilkanaście dni. Za każdym podejściem zmieniałam fragmenty szkiców lub tworzyłam zupełnie nowe wersje. Starałam się, aby się nie powtarzały i wnosiły coś innego do całości. Z perspektywy czasu sądzę, że ostateczna kolekcja mogła być lepsza. Niestety nie byłam wtedy pewna co będę w stanie sama uszyć.


Moje robocze i najbardziej prywatne projekty (zwykle nie pokazuję ich na konsultacjach) są opatrzone w mnóstwo opisów i uwag. Nie każdy zamysł da się łatwo przedstawić za pomocą rysunku, więc te teksty są dosyć przydatne. Po długim czasie mogę zajrzeć w stare projekty i od razu wiem co miałam na myśli.


Nowością było dla mnie projektowanie strojów męskich. To ich się najbardziej obawiałam, ale całe szczęście poradziłam sobie z nimi całkiem dobrze. Starałam się stworzyć stroje proste w kroju i uszyciu. Dominantą w kolekcji miała być przede wszystkim kolorystyka.
Poniżej jedne z ostatnich szkiców przed narysowaniem ich na czysto. Rozkładałam takie kartki obok siebie i analizowałam kolekcję całościowo.


I jeszcze kilka szkiców strojów męskich. Pewnie rozczarowałam właśnie wielu  młodych ludzi marzących o projektowaniu mody ;) Projekty zwykle nie wyglądają jak śliczne obrazki do powieszenia na ścianę. Oczywiście projektanci rysują w różny sposób, ale często są to takie bazgroły opatrzone uwagami.


Czas na wersje ostateczne, które zgłosiłam na konkurs: cztery zestawy męskie i cztery kobiece. Dodatki uległy zmianie w późniejszych etapach.


Szczegóły tych szkiców wyjaśnię już wkrótce. Na zakończenie opis kolekcji. Napisałam go jakiś czas przed galą finałową. Miał być odczytany przed pokazem. W praktyce przeczytano tylko jego część. Przedstawia "filozofię kolekcji" (na ogół wymyśla się ją do projektów ;). Skonstruowałam ją na podstawie moich doświadczeń z zajęć projektowania ubioru i pisania opisu kolekcji licencjackiej.

   Yellow-violet to kolekcja sportowa przeznaczona dla młodzieży i dla młodych dorosłych – kobiet i mężczyzn.
   Poszczególne ubrania można łączyć z innymi w dowolny sposób tworząc nowe zestawy. Dodatkowo możliwe jest ubranie tyłem na przód, a niektóre stroje mogą nosić zarówno mężczyźni, jak i kobiety.
   Kolekcję cechuje prosty, minimalistyczny krój. Są to koszulki i bluzy, z rękawami różnej długości lub bez, czasem uszyte z dwóch kawałków tkaniny. Przeważnie są zestawione z prostymi spodniami na gumie o  różnej długości. Oprócz tego pojawia się sukienka i spódniczka.
   W ubraniach nie zastosowano żadnych zaszewek, są luźne, wygodne i niekrępujące ruchów. Użyto tylko dwóch typów elastycznych tkanin: dżerseju i polaru, a jeśli weźmie się pod uwagę kolory tkanin, łącznie wykorzystano ich cztery.
   Kolorystyka opiera się na kontraście żółty-fioletowy, który pojawia się w wielu elementach strojów. To najważniejsza cecha kolekcji.
   W poszczególnych ubraniach wykorzystano zamek błyskawiczny naszyty na tkaninę w kolorze kontrastującym do materiału. Pełni on funkcję praktyczną i dekoracyjną.
   W koszulkach i bluzie w szwy na rękawach i plecach wszyto złożone paski tkaniny, które również kontrastują kolorem.
   Ten sam zabieg można zaobserwować w kołnierzu i kapturze. Ich wnętrze jest podszyte fioletowym dżersejem.
   Także większość spodni posiada kieszenie w kolorach kontrastujących do całości spodni. W przypadku jednych z nich zastosowano kieszenie dwukolorowe.
   Dodatkiem do kolekcji jest biżuteria składająca się z metalowych łańcuchów, stalowych i złotych, w większości kupionych na metry w sklepie budowlanym. Są to głównie naszyjniki oraz bransoleta. Pojawiają się również złote kolczyki i sznur pereł.



Powiązane posty:
Jak powstawała kolekcja Yellow-violet? Półfinałowe projekty 
Jak powstawała kolekcja Yellow-violet? Finałowe projekty 
Prototyp Yellow-violet
Heart Fashion 2013 z punktu widzenia Iselle

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za poświęcony mi czas i komentarze.
Pozdrawiam Iselle ;)