sobota, 30 marca 2013

Kolejna przygoda z maszyną do szycia: spodnie męskie

Zanim zabrałam się za szycie stwierdziłam, że szkoda mi znowu szyć podstawowe spodnie z surówki. Potem leżą w szafie i nic więcej nie można z nimi zrobić. Zdecydowałam więc, że uszyję proste spodnie z lepszej tkaniny i przypadną one do noszenia Kocurkowi ^^ Tak więc wybrałam się na zakupy w poszukiwaniu tkaniny na spodnie typu dres. Od początku spodobały mi się mięciutkie polary. Wiedziałam, że lepiej wybrać jakiś stonowany kolor, bo przecież wściekle zielonych spodni Mój nie założy. I wtedy zobaczyłam wzorek moro. Przez chwilę się wahałam, bo wyglądała dziecinnie i była to końcówka tej tkaniny. Poprosiłam o zmierzenie tego kawałka. Było 20 cm więcej niż początkowo zakładałam kupić. Stwierdziłam raz kozie śmierć i kupiłam. Oczywiście musiałam się nią pochwalić współlokatorom. Było dużo śmiechu ^^


Zmierzyłam Kocurka i zabrałam się za rysowanie konstrukcji. W różnych miejscach trochę poszerzyłam i zmieniłam formę, aby uzyskać odpowiedni efekt.  Poniżej zdjęcie. Podczas konstruowania formy przydają się różne długie linijki, ekierka i kalkulator w komórce. Korzystałam z przetłumaczonej z niemieckiego instrukcji. W kadrze widać także pewną książeczkę. To "Modelowanie form odzieży damskiej" E.Star, B. Tymolewskiej. Zakupiłam ją w zeszłym miesiącu i polecam wszystkim początkującym w szyciu. Są bardzo czytelnie opisane podstawy zdejmowania miary i konstrukcji kilku podstawowych ubiorów damskich i co ciekawe jest opracowana na konstrukcjach Parafianowicza.



Konstruowanie i szycie całości zajęło mi dwa dni (po kilka godzin), czyli bardzo szybko jak na mnie. Czas oszczędziłam szyjąc całość w domu bez korzystania z overlocka (krawędzie obszyłam zygzakiem). Spodnie są dosyć szerokie, utrzymują się na tuneliku z gumą. I mają kieszenie na specjalne życzenie Kocurka. Jak na moje pierwsze kieszenie w życiu wyszły super ^^ Poniżej zdjęcia na modelu.






PS. Przypominam o candy organizowanym przeze mnie. Zapraszam do udziału :) 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za poświęcony mi czas i komentarze.
Pozdrawiam Iselle ;)