sobota, 23 lutego 2013

Ekstrawagancko - what is that mean?

Pewnie trafiliście czasem w internecie na zaskakujące fotografie dotyczące mody. Teatralne makijaże, suknie z dziwnych tworzyw... Jest tego całkiem sporo. W poprzednim semestrze wykonywałam kilka plansz na konkretne hasła. Jednym z nich była EKSTRAWAGANCJA. Ćwiczenie poprzedził szereg rozmów i dyskusji na temat znaczenia tego słowa. W dalszej części musiałam znaleźć zdjęcia, które pasowałyby do tego hasła. Niby proste, ale rozczarowałam się, gdy wpisałam w wyszukiwarkę "ekstrawaganckie sukienki"... Dla przeciętnego człowieka takie hasło kojarzy się raczej z sukniami wieczorowymi lub nieco szalonymi. Takie też wyniki znalazłam.


Co więc naprawdę znaczy to hasło?
prowokacja, kontrowersja, kaprys, incydent, impuls, sztuczność, eksperyment, groteska, odmienność, ekscentryczność, dziwne...
Takie właśnie słowa dopasowałam do hasła "ekstrawagancja". A jak to się ma w praktyce? Przedstawię kilka przykładów.

Pierwsza suknia z lewej w tęczowych kolorach. Ładna, prawda? Zgadnijcie z czego jest wykonana....z żelków. Całkiem sporo ważyła. Dalej widać sukienkę z gąbek, białą suknię-tort, suknię z klatką, suknię-namiot. To jest właśnie ekstrawagancja. Przynajmniej dla mnie. To pojęcie może zależeć także od punktu widzenia.

Na planszy umieściłam kilka zdjęć Lady Gagi. W ostatnich latach to głównie ona szokowała strojami. Trzeba jednak zaznaczyć, że nie zawsze to były jej projekty. Na przykład sukienka z mięsa. Obok Gagi umieściłam zdjęcie z oryginalną mięsną sukienką z sprzed kilkudziesięciu lat (!).


Ilustracje pochodzą z różnych stron internetowych. Z początku nie zakładałam publikacji powyższej planszy, więc nie spisywałam adresów stron.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za poświęcony mi czas i komentarze.
Pozdrawiam Iselle ;)