poniedziałek, 26 listopada 2012

Przydatne dodatki do malowania

Dzisiaj poruszę kwestię paru drobiazgów, które przydają się przy malowaniu.

Słoik, kubeczek po jogurcie lub po kawie z automatu... Wiele rzeczy może pełnić rolę pojemnika na wodę. Ja wolę duże słoiki, bo nie ma niebezpieczeństwa, że się od razu przewrócą jak inne lekkie kubeczki. Warto często zmieniać w nich wodę na czystą. 


Źródło:
http://www.maktex.pl/galerie/s/sloik-spryskiwacza-r-209_1481.jpg

Przydatną rzeczą są ściereczki do wycierania pędzli. Po wypłukaniu pędzli w słoiczku z wodą często trochę farby na nich zostaje. Wtedy można szybciutko wytrzeć potrzebny pędzelek i dalej nim malować. Czasem zdarzało mi się w miejsce jasnej farby nanieść troszkę czarnej lub różowej, bo niedokładnie umyłam pędzelek. Ściereczka przydaje się także, by pozbyć się nadmiaru wody lub farby z pędzelka podczas malowania. Poniżej rulonik z czystymi ścierkami, a obok jedna już wykorzystana.


Paleta jest niezbędna. Nie chodzi mi oczywiście o palety do towarów czy o paletę Narmera (zabytek sztuki egipskiej). Mam na myśli paletę służącą do umieszczania na niej farb na czas malowania obrazu, a także do swobodnego mieszania na niej owych farb. W sklepach można dostać takie małe plastikowe palety oraz drewniane (kosztują od kilku do kilkunastu złotych). Na początku używałam takiej drewnianej, ale nie bardzo lubiłam ją oczyszczać z zaschniętych farb no i troszkę ważyła w dłoni. Z plastikowej korzystałam podczas malowania akwarelami. Gdzieś jeszcze ją mam. A obecnie wolę korzystać z kawałków podkładu introligatorskiego. Co jakiś czas wymieniam go na nowy.


Źródła:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/04/Oil_painting_palette.jpg
http://www.artphorma.pl/galerie/p/paleta-malarska-owalna-1_578.jpg

 Moje palety



1 komentarz:

  1. a ja używam jako palety talerz ;)
    bardzo łateo się czyści, ładnie miesza się kolory, można dodawać wodę

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za poświęcony mi czas i komentarze.
Pozdrawiam Iselle ;)