poniedziałek, 19 listopada 2012

Coś przyjemnego do pooglądania

Dziś dla odmiany troszkę o pewnym znanym malarzu romantycznym :)

Na ostatnich zajęciach z historii sztuki prowadzący zajęcia puścił film o Eugene Delacroix, wybitnym przedstawicielu malarstwa romantycznego. Film ciekawy, jak dla mnie mogłoby być podane jeszcze więcej informacji o jego dziełach. No ale to drobiazg. Strasznie utkwił mi w pamięci jeden z jego obrazów, którym się niesamowicie zachwyciłam. 

Źródło:
http://24.media.tumblr.com/tumblr_malviowOBj1rpvjjio1_1280.jpg

Obraz zatytułowany "Widok morza ze Wzgórz Dieppe" zachwycił wielu kolejnych malarzy i w wyraźny sposób wpłynął na techniki impresjonistów. Malowany szybko i lekko uchwycił ulotne momenty rzeczywistości.
Dane techniczne: rok ok. 1852, olej na tekturze przyklejonej do drewna, Luwr.

Co mnie w nim zachwyciło? Niewątpliwie różni się od pozostałych prac Delacroix. Jest niesamowicie lekki, przyjemny dla oka, wręcz uspokaja. Genialnie przedstawione morze i chmury. Muszę przyznać, że się w nim zakochałam.

PS. Gdy wejdzie się w źródło, można powiększyć obraz i widać na nim pociągnięcia pędzlem ^^

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za poświęcony mi czas i komentarze.
Pozdrawiam Iselle ;)